fredag 26. oktober 2007

Høydepunkt fra Okhaldhunga Community Hospital

Det har vært morsomt å få være en måned på et sykehus i et virkelig avsidesliggende område. Vi gikk tre timer gjennom jungelen fra flyplasssen for å komme dit, og mange pasienter bor flere dagsmasjer unna sykehuset. Ambulansen i Okhaldhunga er en kurv som man bærer på ryggen! Men selv med veldig få ressurser semmenliknet med hva vi er vant til, får sykehusperonalet til å hjelpe utrolig mange skjebner. Her er noe av det vi har fått se:

- ung mann med skallefraktur, to unlafrakturer, radiusfraktur og Th7 / Th 8-lesjon (fall fra tre...)

- akutt keisersnitt


- Vår første fødsel



- morgenrunde med legene hver morgen. Vi fikk se mange spennende diagnoser!


- sist, men ikke minst: Dr Amit! Knows everything, can do everything, is our hero!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Må følla litt med på ka du hoolde på med i den store verden Irene. Vanvittig spennande sykehus, kor e NRK? Ta med et TV team neste gang! Take care :-)

evy... sa...

Så spennande!! dåkke e jammen heldige=) kjenne eg e littegranna misunnelige her eg sidde å skrive ex.facoppgave mens eg ser ud på regne... Ha ein fortsatt fantastiske tur!

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅå så jilt!!! Dåkk e så heldige. Sikkeet sinnsykt masse spennende på sykehuset. Men sikkert mange sterke opplevelser og kan eg tenka meg.

Klem mona

Solbakken sa...

veldig flott arbeid de gjør der nede..
veldig heldig er dere som får muligheten til å oppleve dette=)
lykke til videre=)
klæm*