fredag 16. november 2007

Soer Amerika

Jeg er i La Paz! I anledning hoeyden (bor paa ca 3400 m) proever vi aa ta det mest mulig med ro de foerste dagene - maa virkelig holde oss i skinnet for aa gaa i sneglefart opp bakkene her..

Har vaert paa coca museum (visste du at cocablader var en viktig ingrediens i coca cola frem til 1912?), sett kirker og palass, vaert paa heksemarked, vandret rundt i byen, tatt taxi for 2 kr hver og matet duer.

Skulle ta bilde av Ingvill og Kristine i prat med noen bolivianske damer i dag, noe som endte med at jeg ble kastet poteter og blodig kjoett etter - det er herved slutt paa snikfotografering! =)

Til Berit: Jang nan kapni garinanka dila kapni haptur sjanang piwa. Jang nan kapni chani la dikpe la. Hilsen din djaro

- Irene i Bolivia

8 kommentarer:

Anders sa...

Det høres ut som litt av ein tur du har! Morro å lese litt om den, du får nyte den så lenge det varer! Du har nok mange minner for livet her.

Gleder meg til du kommer hjem igjen! Blir morro å høre litt om turen.

snakkes

Anonym sa...

Hehe, må le litt og, suns eg ser deg springa for live ;) Kosa deg masse der nere!! =)

Berit og Irene sa...

Koselig med en liten hilsen! hvem har lært deg dette? Skjønner ikke "chani la", det var avansert må jeg si!
Virker som du fortsatt koser deg! Det er bra!! Klem fra eksreisekameraten:)

Anonym sa...

flott t du har begynt med sharchop læring. Jeg forsto heller ikke helt den siste setningen.

God tur videre i høyden.

Anders sa...

Hei igjen! E måtte nesten få meg blogg e au vet du, når en først skal bli moderne og få seg data og greier er det like godt å gjøre det skikkelig..

Snakkes

Berit og Irene sa...

Berit: "T-en" foretok en liten sharchop-opplaering =)

Berit apa: Vel, setningen skulle bety noe saann som "Skulle oenske du var her med meg", men litt kommunikasjonsproblemer og hukommelsessvikt har vel gjort sitt til at setningen har blitt noe rar, hehe =)

- Irene

Anonym sa...

Stakkar Irene, du må passa deg for illsinte søramerikanere!

Anonym sa...

heija=) min søster der ute i skumle verden! ska sei du har lert møje om å ta bildår te rett ti osv:P fant nett ud at eg måtte visst kommunisera litt me dg siden det hadde gått så lenge(d e snart jul og eg vil ha stooor gave:D)!
masse klemmar fra din yngste broder!